Wednesday, November 25, 2009

olla!

dah 2 ari aku stay kat pasir tumboh.umah sewa mahn kak nani coz umah aku naik air n aku terpaksa menyelamatkan peah dari ditenggelami air.huhuhu. aku melepak kat situ ngan rose. memula tu aku tak mau. berlagakla konon. pastu bile aku balik umah aku tengok air sungai baung tu dah melimpah ke tebing. umah aku dekat la jugak ngan sungai.selalunya kalau jadi gitu umah aku la yang kene dulu. jadi abaha ku pun bagila kebenaran untuk aku berlepak2an ngan member2 aku tuh. hari pertama tu agak horror sikit coz aku tak tau mana umah mah tuh. malam la plak tu aku nak kene cari umah dia kat mana. rose ajak aku stay petang tu berlagak sangat takmau. aku pun kol rose bagitau intention aku nak stay kat umah mah. rose kata dia macam nak duk umah abang dia. huh. aku pun cakap time aku nak join ni dia plak yang tak nak. die pun kata okla, kite g umah mah.

so malam tu bermula dari kbmall, kiterang konvoi ke pasir tumboh. lenguh gile kaki aku. aduhhh...yela. dari opis g kb makan2 ngan mah. dari kb balik umah aku. tetibe air naik. dari umah aku ke kb mall. dari kb mall ke pasir tumboh.huh. penat aku.

duk la kami bertiga kat umah mah tuh. malam pertama tu kiterang tak makan la pasal dah kenyang kat luar. malam tu pun aku tido awal ngan mah. aku ni dahla kalo tido tak bleh kalo tak peluk sumthin. kat umah aku adala garfield yang rose bagi.bantal golek. kat umah mah aku nak peluk apa. akibatnya aku tertunbuk muke rose.hahahaha!!! sorryyyy...

ari kedua kiterang decide nakamsak. aku plak kene balik umah dulu untuk amik baju. so kiterang decide jumpe je la kat kb. derang g dulu membeli belah. menu malam tu sardin n telur dadar. tapi derang beli jugak kek n nugget ayam tempura. kiterang sampai umah mah kul 7-35 gitu. tengok nur kasih dulu. tapi yang banyak bercakap orang luar dari tv tuh. hahahah!!!tetibe baghu tersedar kiterang tak semayang maghrib lagi. astaga. aku n mah macam lipas kudung g semayang maghrib. pas semayang nurlasih pun habis.hurmmm...nasib baik dah tengok episod nih!

kiterang berangkat ke dapur masak2. si rose in charge masak nasik. aku masak sardin, mah goreng telur. masak nasik cara tradisional ni memang aku fail la. rose pun sama. las2 hangit. nasib baik kak nani itu sangat bijak orangnya. die punmemodified nasik tuh n las2 bleh la jugakmakan n bau hangit memang takde langsung. tere ah dirimu kak nani! kiterang pun makan le malam tuh sambil tonton tv. dah sudah makan mandi2 n tengok tv balik. cite antooo...

si rose dah pegike mana tah. aku nganmah jela duk depan tv tu. dukla ulas cite tuh lagi banyak dari cite tu bercakap.sedar2 krooohhh... cis!mah dah tido! aku pun tutup tv n tido jugak. tetibe si rose masuk.di ajaknya plak aku bersembang.suara aku memang dah bertukar dahla. sedar2 dia plak yang tido. eh eh aku yang ajak die bual ke die yang ajak aku bual nih???las2 tido jela. pagi tadi bangun mah dah siap nak tolak g gua musang.aku pun alihla peah aku sebab peah aku memblok shafikah tuh. tetibe aku dengar rose nyanyi2.aku ingatkan ngigau.aku tepuk die.die kata saya tak ngigau laaaaa...astaga.bangun2 nyanyi!hurmmm ada jugak.

ari ni kiterang balik umah masing2. sonok la duk umahmah. nanti aku nak g lepak umah die lagila!hahahah!!!

back to work!

No comments:

Post a Comment